Skip to main content

Co-organitzada per la xarxa TIME i la UPC, ha presentat i debatut diferents models i resultats obtinguts en el marc de les mobilitat virtual degut a les restriccions imposades per les circumstàncies sanitàries.

Una de les moltes conseqüències que ha tingut la pandèmia ha estat la dificultat per realitzar estades de mobilitat lligades a estudis en el marc d’intercanvis presencials entre diferents universitats, en concret de països diferents.

El dimecres 20 de gener ha tingut lloc una sessió virtual de debat sobre aquesta qüestió i sobre com els intercanvis virtuals -realitzats en alguns casos per fer possible les estades o bé per mitigar les conseqüències acadèmiques del coronavirus- han pogut superar els obstacles trobats.

A la reunió hi han participat com a ponents persones en representació de Universitat de Granada (prof. Dorothy Kelly, vicerectora d’internacionalització), la Erasmus Student Network (Sabina Achim), Comissió Europea DG EAC (Team Leader Elena Tegovska) i el Politecnico di Torino (prof. Roberto Zanino, vicerector d’internacionalització).

Tot i que sembla que la mobilitat física tornarà a ser la norma, donat que l’aspiració és la de poder oferir internacionalització per a tothom, els intercanvis virtuals poden jugar un paper complementari per diversificar opcions per a l’estudiantat. També serà interessant explorar les properes oportunitats de mobilitat  semipresencials proposades en el marc del nou Programa Erasmus+.

Aquesta activitat s’ha emmarcat en el context de l’aniversari dels 50 anys de la UPC.

Enllaç a les presentacions:

Enllaç a l’enregistrament:

Leave a Reply