Skip to main content

Acaba la tercera edició de la competició amb rècord de participació i amb sensacions extraordinàries pel gran nivell de les solucions presentades.

Els “Enterprise Challenges” són una competició dissenyada per a estudiants del grau en Tecnologies Industrials i Anàlisi Econòmica amb el suport de la Fundació Barcelona Education in Science and Technology (BEST) i la participació de les seves empreses col·laboradores. L’estudiantat, organitzat en equips de 3 o 4 participants, tracta problemes específics de les empreses per tal de trobar una solució adequada segons el cicle “Problema-Idea-Prototip”, de manera que puguin convertir el problema identificat en el desafiament en una proposta de solució que demostri la seva viabilitat.

L’edició d’enguany ha comptat amb reptes proposats per 8 empreses: Applus+, CELLNEX, COMEXI, DOGA, HP, Nestlé, Noel i Suez, i 2 entitats de suport: FemCat i CIMUPC. Un cop més, s’ha comptat amb la col·laboració de FemCat, BGlobal, Mur&Partners i amb premis esponsoritzats pel CIM UPC. D’aquesta manera, s’ha consolidat i fet créixer la competició arribant a un total de 63 estudiants de primer i segon curs del grau en tecnologies industrials i anàlisi econòmica UPC-UPF, que han format un total de 16 equips, els quals han aconseguit arribar tots ells a la presentació final. El balanç final ha estat molt positiu: els treballs presentats han tingut un gran nivell i s’han generat convenis de pràctiques en empreses fruit de les experiències i noves coneixences.

En aquesta tercera edició, a diferència de les dues anteriors, la major part de la competició s’ha desenvolupat remotament, degut encara a la situació d’emergència sanitària. Tot i això, hi ha hagut força equips que han pogut fer visites presencials a les seus de les seves empreses mentores, com és el cas amb Applus+, COMEXI, Noel, i també amb FemCat i CIMUPC. El lliurament de les solucions desenvolupades s’ha realitzat tal com estava previst els dies 19 i 22 de Març (solució i vídeo) de manera telemàtica a través del Campus Virtual.

L’esdeveniment de la final s’ha realitzat de forma virtual. Dividit en 3 parts, com és habitual, ha començat amb les presentacions de les solucions per part dels equips, ha continuat amb una pausa per als participants mentre es du a terme la deliberació del tribunal, i finalment s’ha procedit a la realització de l’acte de cloenda i lliurament de premis.

Presentacions de les solucions

La introducció ha sigut a càrrec del sotsdirector de relacions amb les empreses de l’ETSEIB, prof. Antonio Mateo, i del director/coordinador del Bachelor’s degree in Industrial Technologies and Economic Analysis (prof. Joaquim, Minguella).

Cada grup ha tingut 8 minuts per defensar les seves propostes: 4 minuts per fer la presentació en format vídeo i 4 minuts és per respondre a les preguntes del panell avaluador.

En aquesta edició, el panell avaluador l’ha presidit pel Sr. Matías Ripoll (DOGA) i ha comptat amb els següents membres: Victor Salvachúa (Applus+), Manuel Cañete (CELLNEX), Roger Uceda (CIM), Esteve Grassot (COMEXI), Teresa Navarro (FemCat), Víctor Tejero (HP), Francisco Megías (Nestlé), Jaume Planella (Noel), Mònica Pérez (SUEZ), Roger Uceda (CIM), Lluís Solano (UPC), Elisabeth Domingo (Mur&Partners) i Manel Arrufat (Valorització UPC)

Acte de cloenda

A les 13.15 hores ha començat l’acte de Cloenda i lliurament de premis amb un parlament a càrrec de la prof. Neus Cónsul, directora de l’ETSEIB i un altre de la prof. Teresa M. Monllau, vicedegana acadèmica de la Facultat d’Economia i Empresa de la UPF. Tot seguit el Sr. Roger Uceda, director d’operacions del CIM – UPC ha comentar alguns dels millors moments de les presentacions de l’Enterprise Challenges 2021. També el director-coordinador dels estudis, prof. Joaquim Minguella, ha fet unes paraules d’agraïment i d’enhorabona i ha comentat certs aspectes sobre el lliurament de certificats i premis.

La part central de parlaments ha tingut com a plat fort una petita conferència a càrrec de la Sra. Maria Salamero, Directora de Relacions Institucionals, Acció Social i Sostenibilitat d’Aigües de Barcelona, entitat vocal de la Fundació BEST.

Equips guanyadors

El Sr. Matías Ripoll, director de Recursos Humans de DOGA i president del panell ha anunciat els 3 equips que han pujat al podi Virtual dels Enterprise Challenges 2021:

•           1r premi: TEAM 7

Catalina Yanzhu Cárdenas, Nicolás García, Aina Muñoz i Carlos Saura

“MEDITRACK: Medical equipment tracking” (CELLNEX)

•           2r premi: TEAM 10

Candela Álvarez, Carlos de Maqua, Patricia Rubial i Marina Suarez

“Remote Operations @ ITV” (Applus+)

•           3r premi: TEAM 6

Jordi, Marta, Laia and Carles

“Facilities live monitor reporting” (NOEL)

La Final dels Enterprise Challenges 2021 ha acabat amb les paraules de clausura a càrrec del vicerector de Transferència de Tecnologia i Innovació de la UPC, prof. Jordi Berenguer.

Un any més, els premis d’aquesta edició han comptat amb l’esponsoritació del CIM UPC que ha ofert als equips guanyadors places gratuïtes i/o descomptes en els seus cursos de formació continuada en sistemes de CAD.

https://etseib.upc.edu/ca/esdeveniments/enterprise-challenges-2021-virtual-finalhttps://twitter.com/ETSEIB_UPC/status/1374711254405775369

Leave a Reply